tirsdag den 6. marts 2012

Long time no see


Hej lovparken.
Jeg ligger på bænken, på ryggen,
kigger op på den helt igennem blå himmel, som brydes af de stadig bladløse brune trætoppe.
Jeg ser røgen fra min cigaret forsvinde op mod den glødende sol.
Jeg mærker en følelse i på min hud, som jeg ikke har følt hele vinteren.
En varme som breder sig til hver en celle i min krop.
Breder sig til min hjerne og skyder endorphiner og dopaminer ud som i et festfyrværkeri.
Mine venner sidder omkring mig, og snakker om vores andre venner.
Deler deres fustrationer.
Sådan som det skal være, når man man endelig har tid og mulighed for det.
Håbet står skrevet i de ikke eksisterende skyer på himlen,
et håb om at de lyse varme timer er på vej.
Alle mine venner skal danse i aften.
Jeg har ingen billet.
Men det gør ingenting.
For jeg har ny energi og d-vitaminer i mit blod.
Og overskud til at få lige den fest jeg gerne vil, uanset hvem og hvor!

fredag den 20. januar 2012

Der er blod overalt

Tiden skulker sig i lykke.
"Lykke er når noget lykkedes" - Aristoteles
Den rette vej, den fede vej.
Verdensrummet som verdens visionærer våger ved, vræller sig i visioner.

Analyse? Fortolkning? Redegørelse?
Forklaring følger ikke.

Hvis man fodrede kalenderen med bare en note mere,
ville der være kalendergalle ud over hele kontorbordet.
Men hva faen?
Jeg dur alligevel ikke til regnskaber og fidiale finanser.

Kunsten - allestedsnærværende.
På vej til København, På skolebænken, Bagved guldbageren, Hjemme på væggen,
Inde i hovedet, På gader og stræder, På forsiden af krimi-romanen, På vejdækslerne,
I belysningsstanderene, Uden for dit vindue, I flimmerkassen, På nettet, På scenen.

Dine salt og peper kværnere er kunst, Du er kunst. Jeg er kunst.
Men vi er ikke skabt af gud.

1. Vi er ikke af modellervoks, vi er ikke af maling, vi er ikke af stemme.
Vi er heller ikke af Træ, heller ej lydbølger.
Vi er ikke af sand eller sten.
Glas eller stof.

Vi er skabt af kød og blod, og gud er jo anti-kødelig ikke sandt?

2. Hvis gud var kunstner, ville han også selv være skabt.
(Rygdækning: Man kan bevise at hos over ca. 60% af nutidens mange kunstnere,
har det kunstneriske placeret i generne.)

Mindfuck indeed, and don't ever ask. Never ever fever beever, bieber. (ej nej ikke ham igen ..)

Der er blod overalt:
Og nu høres vores rim og vor salveskud 
Så vi lever kun de timer vi ik' sælger ud
Og vi svæver kun de timer vi ik' vælger gud
Vi får ældre hud og måske hjernebrud
Kommer vi på scenen ka' du sjaske dejen
Kommer vi på streeten er der flaskeregn 
Vi ændrer ikke verden ved at læse i en bog
Vi lindrer ikke smerten ved at dræbe Anders Fogh
Hvis du vil skrive under så gør det på et tog
Gadeshowet, der lover at det hele bli'r til noget
Med rank og ryger, selvom det virker fjoget 
Er det internationalt, queer, sort og broget
En ode og et kald, for der er blod overalt
En ode og et kald, en klode under vand
Svinekrop i salt, god sod, noget galt?
Jeg si'r det jo kun for der er blod overalt! 
- SORT STUE (det skal vi sgu have mammi)




Shiiiiieeeeeet ;I