Det værste man kan udsætte mig for er kedsomhed.
Lige nu.. I dag?
Jeg keder mig som sindsyg.
Alene hjemme.
Intet at lave.
Få mennesker er til at få fat på.
Og dem der er har andet at lave.
Kedsomhed er en følelse.
Men hvad gør den godt for?
Måske er den til for at få folk til at lave noget.
Deres arbejde, deres lektier, deres vasketøj, deres gaveindkøb etc.
Men i så fald har kedsomhed bare ikke den rette indvirkning på mig.
Fuck dig kedsomhed. Du suger alt glæde ud af mig din store fucktard.
søndag den 30. oktober 2011
lørdag den 22. oktober 2011
lørdag den 8. oktober 2011
En weekend på gym.
Kl. er 09.40, det er lørdag formiddag, og jeg sidder i kantinen på mit gymnasie.
Det er musical weekend. Skal være omgivet af kreative, dygtige unge mennesker hele weekenden.
Og synge indtil i morgen aften.
Det regner udenfor, folk render rundt med sutsko og dampende kopper med kaffe og kakao.
Hele kantinen flyder med tasker, soveposer, nodepapirer, manuskripter og computere. Og frem og tilbage render travle hårdtarbejdende mennesker. Alle sammen med målet om at skabe en fantastisk forestilling d. 22 - d. 26 november.
Jeg glæder mig til at komme rigtigt igang om et kvarters tid.
Det bliver hårdt, trættende, udfordrende og halspinende.
Det bliver sjovt, hyggeligt, spændende og socialiserende.
God i have a great feeling about this! <3
Det er musical weekend. Skal være omgivet af kreative, dygtige unge mennesker hele weekenden.
Og synge indtil i morgen aften.
Det regner udenfor, folk render rundt med sutsko og dampende kopper med kaffe og kakao.
Hele kantinen flyder med tasker, soveposer, nodepapirer, manuskripter og computere. Og frem og tilbage render travle hårdtarbejdende mennesker. Alle sammen med målet om at skabe en fantastisk forestilling d. 22 - d. 26 november.
Jeg glæder mig til at komme rigtigt igang om et kvarters tid.
Det bliver hårdt, trættende, udfordrende og halspinende.
Det bliver sjovt, hyggeligt, spændende og socialiserende.
God i have a great feeling about this! <3
fredag den 7. oktober 2011
vi må erkende det..
Vi må erkende det.
Der er på ingen måde nogen naturlig og udefraværende mening med vores eksistens.
Den eneste mening og mål med livets eksistens er at videreføre netop dette.
Og hvis det er den eneste mening, og det eneste mål, så må man kalde det relativt, eller faktisk helt meningsløst.
Universet ville eksistere uden os. Vi må indse det.
Det kunne godt lyde deprimerende, men det får mig til at tænke over:
- jeg tror det er et fact for de fleste mennesker (eftersom dyr ikke har evnen til at kunne filosofere), at der bliver nød til at være en mening og et formål med deres eksistens for at opretholde lysten til den.
- Og eftersom der er en hel del eksisterende mennesker, må man jo konkludere at der i stedet for den naturlige og udefraværende mening, må være et menneskeligt krav om selv at finde sin mening og sit formål med sin egen eksistens.
- Som menneske bliver man (som regel) påvirket, både gennem opdragelse, men også gennem samfundet og det's krav til en, til at finde sit formål. Om det så er at indsamle viden, og videreføre den til unge under en uddannelse. At køre ud midt om natten og rede mennesker der dvaler på grænsen mellem liv og død i sidste øjeblik. At vige sit liv til at kæmpe for andre livs rettigheder. Men det kan også være ting uden for arbejdsmarkedet som at få nogle børn, og lægge grundlaget for at de kan udvikle et godt liv. Det kan være mange ting, og det er meget individuelt hvad hvert enkelt menneske mener giver deres liv mening nok til at leve.
- Men hvad er det så der sker når et menneske vælger ikke at leve? Det må jo simpelthen være når de ikke kan finde et formål eller en mening. Og når døden i hovedet på disse mennesker virker som et mere tiltrækkende sted at være, end det de er i nu, livet.
Hvor ville det dog være nemmere hvis vi var indrettet som dyr. At vi ikke behøvede et formål. Hvis vi kunne leve med at vores formål var reproduktion. Og ikke satte spørgsmålstegn ved noget som helst egentlig? Og dog..
Er spørgsmålene egentlig ikke det der personligt giver mit liv værdi? Jeg har da absolut ikke fundet meningen eller formålet med mit liv endnu. Og har på et tidspunkt fået at vide af en meget klog person at jeg spirituelt set, faktisk ikke har nogen. Men der er alt for mange ubesvarede spørgsmål tilbage i denne verden til at jeg har lyst til at forlade den. Og bare for ikke at udstille mig selv som super trist, vil jeg da også fortælle at jeg har det for sjovt til at vove risikoen, at der ville være sjovere et sted på den anden side.
Der er på ingen måde nogen naturlig og udefraværende mening med vores eksistens.
Den eneste mening og mål med livets eksistens er at videreføre netop dette.
Og hvis det er den eneste mening, og det eneste mål, så må man kalde det relativt, eller faktisk helt meningsløst.
Universet ville eksistere uden os. Vi må indse det.
Det kunne godt lyde deprimerende, men det får mig til at tænke over:
- jeg tror det er et fact for de fleste mennesker (eftersom dyr ikke har evnen til at kunne filosofere), at der bliver nød til at være en mening og et formål med deres eksistens for at opretholde lysten til den.
- Og eftersom der er en hel del eksisterende mennesker, må man jo konkludere at der i stedet for den naturlige og udefraværende mening, må være et menneskeligt krav om selv at finde sin mening og sit formål med sin egen eksistens.
- Som menneske bliver man (som regel) påvirket, både gennem opdragelse, men også gennem samfundet og det's krav til en, til at finde sit formål. Om det så er at indsamle viden, og videreføre den til unge under en uddannelse. At køre ud midt om natten og rede mennesker der dvaler på grænsen mellem liv og død i sidste øjeblik. At vige sit liv til at kæmpe for andre livs rettigheder. Men det kan også være ting uden for arbejdsmarkedet som at få nogle børn, og lægge grundlaget for at de kan udvikle et godt liv. Det kan være mange ting, og det er meget individuelt hvad hvert enkelt menneske mener giver deres liv mening nok til at leve.
- Men hvad er det så der sker når et menneske vælger ikke at leve? Det må jo simpelthen være når de ikke kan finde et formål eller en mening. Og når døden i hovedet på disse mennesker virker som et mere tiltrækkende sted at være, end det de er i nu, livet.
Hvor ville det dog være nemmere hvis vi var indrettet som dyr. At vi ikke behøvede et formål. Hvis vi kunne leve med at vores formål var reproduktion. Og ikke satte spørgsmålstegn ved noget som helst egentlig? Og dog..
Er spørgsmålene egentlig ikke det der personligt giver mit liv værdi? Jeg har da absolut ikke fundet meningen eller formålet med mit liv endnu. Og har på et tidspunkt fået at vide af en meget klog person at jeg spirituelt set, faktisk ikke har nogen. Men der er alt for mange ubesvarede spørgsmål tilbage i denne verden til at jeg har lyst til at forlade den. Og bare for ikke at udstille mig selv som super trist, vil jeg da også fortælle at jeg har det for sjovt til at vove risikoen, at der ville være sjovere et sted på den anden side.
Abonner på:
Opslag (Atom)


