I dag har der været en enorm mindehøjtidelighed på ground zero, hvor twin towers før stod. Og selvfølgelig kan jeg da 100% se hvor forfærdeligt, hvad det nu end var, der skete dengang var, og stadig er.
Men alligevel kan jeg ikke lade være:
En teori bygger på at Bush selv havde en finger med i spillet, på flyangrebet. Der er bl.a. fundet ud af, at der var bomber lagt omkring twin towers, og man kan se på den måde tårnene faldt sammen på, at det faktisk virker mere sandsynligt, at det er disse bomber der smadrede de to tårne, end de egentlige fly. Og jeg tvivler stærkt på at en terrorrist uanset forklædning mv. kunne have fået adgang og anledning til at placere disse bomber. Og i dag har jeg tænkt lidt over.. Altså hvordan kan det hænge sammen, at USA, den stærkeste militærmagt i verden, ikke kan finde og stoppe disse få mennesker.. Hvor lang tid tog det dem at finde Osama Bin Laden? det giver jo ikke mening. Jeg synes det virker lidt som om at Bush simpelthen har skulle finde en undskyldning for at gå i krig. Delvist fordi at han bare er en magt og kamp liderlig fucktard. Og delvist for at sætte ham i "godt lys", i hovederne på alle de sygo nationalister, som synes at jo mere han forsvarede USA, og jo mere krig han førte mod terroristerne, og deres hjemlande, jo bedre.
Noget andet end det. Mindehøjtideligheden i dag var selvfølgelig for at mindedes alle de afdøde ved (undskyld jeg skriver det på den måde, ved det måske er lidt naivt men..) "ulykken", og så deres sørgende venner og familie. Men så kan jeg bare ikke lade være med at tænke: hvor er mindehøjtideligheden for alle de liv (mindre eller mere uskyldige) der er gået tabt, og alle de liv der er ødelagt og arede for resten af deres tid, på USA's krigsherrere's regning? hvorfor er de mindre værd? Hvorfor er der ikke brugt millioner af kroner på at lave et samlet mindested til dem?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar