fredag den 16. september 2011

Når viserne jagter hinanden..

Hvorfor er det jeg skal have så travlt?
Travlt med mange ting, men mest af alt med tiden i sig selv.
Jeg vil så gerne ud og videre.
Opleve verden, opleve livet.
Flytte hjemmefra mest af alt måske?

Men jeg ved at når jeg på et tidspunkt sidder dér,
i en eller anden totalt nedslidt og tilrøget etværelses på Amager,
og spiser min totalt obligatoriske pasta med discount ketchup, som overskred uløbsdatoen i går,
kæmper for at skrabe den aller sidste rulletobak ud af bøtten, uden resultat,
og ikke en gang kan tage hen til nogen venner og låne lidt af dem, fordi mit klippekort er løbet op.
Så kommer jeg til at læne mig tilbage, og savne de dage hvor man kom udmattet hjem fra skole, og der så bare stod helt nylavet, vegetarisk aftensmad klar til en på køkkenbordet.
Og der var altid varmt vand i hanen, og et hypercard betalt af mutti, som man kunne tage hjem til de fleste af sine venner på.

Hvorfor har jeg så så travlt? Hvorfor kan jeg ikke bare nyde det lette liv mens jeg har det?
Jeg får det aldrig tilbage, og det er allerede ved at være slut.

Tag den med ro ida, settle down and enjoy.

Ville ønske jeg kunne, men tror jeg lider af det der kaldes udlængsel.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar